7 august 2014

Adevarul sentimentelor tale

Un test preluat din cartea "Cum sa faci dragoste tot timpul" scrisa de BARBARA DE ANGELIS



Următorul chestionar te va ajuta să înţelegi modalităţile prin care ascunzi celorlalţi şi ţie însuţi adevărul despre sentimentele tale.
Calculează-ţi scorul după ce ai punctat de câte ori afirmaţiile de mai jos se aplică persoanei tale:

Adesea 3 puncte
Uneori 2 puncte
Rar sau niciodată 1 punct

1. Când sunt supărat în privinţa unui lucru, mă trezesc zâmbind când descriu acel lucru sau râd în timp ce mă elucidez asupra lui.
2. Dacă sunt supărat pc cineva, mai degrabă evit decât să mă confrunt cu acea persoană.
3. Când o persoană mă răneşte emoţional, îi răspund devenind sarcastic.
4. Găsesc dificil să spun oamenilor pe care îi iubesc ce simt faţă de ei.
5. Când oamenii mă întreabă dacă sunt supărat pc ci, nu las să sa vadă cât de supărat sau jignit sunt şi le spun să nu-şi facă griji.
6. Când ştiu că am făcut o greşeală, îmi este greu să spun că îmi pare rău şi, în schimb, arăt că poate şi cealaltă persoană a greşit.
7. Când mă simt supărat, (punctaţi fiecare răspuns separat)
a. Fumez mai mult.
b. Beau mai mult.
c. Mănânc mai mult.
d. Iau mai multe medicamente.
e. Dorm mai mult.
8. Când sunt intimidat dc cineva, mă port rece şi distant.
9. Dacă am fost tratat incorect, mă retrag în emoţiile mele şi plâng,mai degrabă decât să confrunt persoana cu supărarea mea.
10. Durează ceva până când o persoană mă determină să exprim ferm ceea cc simt, dacă sentimentul nu este unul pozitiv.

Acum, faceţi suma punctajului:
14-20 puncte: Felicitări! Te descurci bine când trebuie să spui
adevărul despre ceea ce simţi. Poate vei dori să mai exersezi la
întrebările la care ai răspuns cu 2 puncte.

20-30 puncte: Este timpul să mai lucrezi la comunicarea emoţiilor
tale. Ascunzi adesea ţie însuţi sau altora ceea ce simţi. Pune în
pracrică tehnicile din această carte şi promite-ţi că vei fi mai cinstit.

30-42 puncte: Eşti maestru în ascunderea emoţiilor. Iţi consumi
cea mai mare parte a energiei pentru a-ţi ascunde sentimentele, pentru
a te proteja păcălind pc ceilalţi. în sinea ta eşti foarte speriat şi ai
nevoie de multă dragoste şi acceptare. Cât timp nu vei învăţa să
împărtăşeşti celorlalţi adevărul emoţiilor tale, îţi va fi dificil să ai
relaţii armonioase şi fructuoase - partenerul tău va afla cu greu ceea
ce simţi. Foloseşte această carte ca pe un manual pentru a învăţa
cum să-ţi exprimi acele sentimente pc care le ai închise înăuntrul tau.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu